onsdag 21 december 2011

Min syn på saken

Idag har jag mått illa, haft ont i magen och varit trött. Så nu ska det bli sjukt skönt att få jullov!

På avslutningen på ridskolan idag hoppade vår grupp. Vi blev indelade i två lag, fyra ekipage i varje. Sedan hoppade vi en bana, inte på tid utan bara grundomgång. De felen man fick kom med till omhopppningen. Jag startade först i omhoppningen - som är svårast, och satsade mer på farten än för snäva svängar, óch fick en bra tid, näst bäst idag. :) Vårt lag hade minst fel vilket ledde till seger! :D En till blågul rosett till mig vill säga..

Inte för att det spelar någon stor roll egentligen. Håller med Rebecka i hennes tidigare inlägg där hon skriver om tävlingspresatationer osv. Tycker inte att man är bättre för att man har många rossetter, tävlar högre och större tävlingar eller har dyr utrustning.

 Men varför inte glädjas över att man lyckas? Om det går bra, varför inte få vara jätteglad och jättestolt över sin prestation. Det är därför man tävlar, för att få ett kvitto på att man utvecklas. Att man har presterat bra. Det kan vara allt från att ha klarat sig ut från en 50 cm-bana med bara 8 fel eller att äntligen kvalat till MSV. Det är individuellt vad som definierar att det har gått bra, huvudsaken är att det har varit roligt.

Och idag hade jag så sjukt roligt. Jag ÄLSKAR att vinna. Det gick jättebra idag, så låt mig vara lycklig över det. Någon annan kanske också förtjänade vinst men om jag nu vann kan jag väl få vara glad för det. Eller? ;)


Var lycklig när det går bra, men kom ihåg att placeringen inte är det viktigaste!

Hade gött!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!