onsdag 28 december 2011

Besviken på SvRF

Uch, tycker att det är himla tråkigt av SvRF. För er som har missat det så ska ska regeln om att loggor på utrustning får vara max 1x3 cm (med undantag för sadel samt benskydd) börja gälla 2012. Som straff om man har större loggor ska man först få en varning, sedan gult kort osv. 

Först licenshöjningarna där vissa licenser höjdes med 200 % och nu detta. Är riktigt arg på förbundet för det verkar nu som om de bara vill åt pengar från oss. Det ska vara roligt att tävla, men hur kul blir det när man inte får rida med sin fina utrustning, eller inte ens har råd men tävlingslicens.

 Jag förstår inte varför de gör såhär, visst att sponsorer ska synas men vem är sponsrad på lokal nivå egentligen?

Ska jag rida runt med silvertejp på min hjälm som jag lagt mycket pengar på? Ska jag inte få tävla med mitt nya schabrak och med mina handskar, ska jag sprätta bort loggan på min säkerhetsväst?  Bra tänkt SvRF, riktigt bra tänkt.





nej, nu har jag tjatat tillräckligt...



 

1 kommentar:

  1. Sv. Det förhindrar att sidostycket skaver mot ögonen :)

    SvaraRadera

Skriv här!