torsdag 12 april 2012

Dagen lite kort

Halloj! Idag har jag dressyrtränat för Jenny med Arrow. Det var bara jag där, extra lyx. Vi jobbade med slutor, en simpel övning med sluta halva långsidan, sedan en 10m-volt och sedan sluta resten av långsidan. Han var jättefin hela passet, slutorna i vänster varv gick väldigt bra, höger är svårare eftersom han är starkare i den sidan och inte orkar böja den ordentligt. Kändes bra att jag kunde reglera formen på honom som jag ville, och göra bättre övergångar. Vi fick massa beröm av Jenny, hon tyckte verkligen att vi hade utvecklats och att han hade blivit fin. Gulleplutten! Började helt seriöst gråta på vägen hem när jag tänkte på hur mycket jag kommer sakna Arrow, älskade ponnyn. 

Det skumma som var på träningen dock, var att han försökte stanna massa gånger för att kissa, och det verkade verkligen som om han skulle göra det. Efter någon minut när han stått sådär men aldrig börjat kissa blev jag lite orolig, så lång chans som han fått, men ändå inte kissat. Det brukar ta 3 sekunder liksom.  Vi tog av sadeln, kände på honom och allt möjligt, men inget hände. sen efter träningen när vi hade skrittat 100 m  stannade han och kissade hur länge som helst, haha skönt var det. Vill inte att han ska ha blivit sjuk eller något... 

Sedan spenderade jag några timmar i stallet med Sofie och alla små barn. Det är värsta dagiset där nu, så söta är alla barn, hihi. Vi hade höjdhoppningstävling med hindrena i paddocken och åt pizza som Jennie beställde. 

Nu på kvällen har jag och Frida varit på begakungen och sett på Titanic i 3D.










 Åh, vad jag grät, tårarna forsade vi en hel del tillfällen. Vad snygg Leonardo Dicaprio var också, hehe.. fast inte nu längre,nu är han för gammal. xd 



//Karin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!