onsdag 18 april 2012

Dakini pärlan

Egentligen orkar jag inte blogga, börjar tröttna lite på bloggen faktiskt. Så mer respons annars kanske jag slutar, det känns ovärt att lägga ner tid på inlägg som ingen uppskattar.

Jaja, idag har jag ridit dressyr på Dakini. Kände på nägot sätt på mig att jag skulle få henne, fast jag blev ändå så glad när jag såg det. Hon är så rolig och fin.

Vi jobbade med galoppfattningar, både rätt och förvänd samt att flytta ut bakdelen på volterna och framdelsvändningar. Det kändes bra, Dakini flyttade fint. fattningarna fungerade rätt bra, ibland kickade hon lite men inte så mycket. Dock hann vi aldrig få ordning på vänsterfattningarna i högervarvet, hon har lite svårt för med och man måste vara övertydlig. Men om man råkar ta i lite för mycket så säger hon ifrån. Men somsagt hon är väldigt rolig att rida, formen sitter ju från första början och hon är mycket reglerbar. Galoppen är lite svårare men jag älskar utmaningar. Så jag är nöjd med dagens ridpass, man får en sån bra känsla på Dakini. Hon bara flyter fram, superfin form och man kan fokusera på sin egna sits osv. Hon är min typ av häst! :)

Imorron ska jag dressyrträna på den lilla skimmelponnyn vid namn Arrow. hehe :3

xx
Image and video hosting by TinyPic

1 kommentar:

  1. Fin blogg, följa varndra på bloglovin? :)
    vad har du gjort idag då? :)

    SvaraRadera

Skriv här!