onsdag 18 april 2012

Träning

Hej! Nu får ni en lite nogrannare berättelse av hoppträningen igår. Jag började med att skritta och trava fram, medans Tess byggde fram tre hinder. Det var en oxer med ett kryss som frambom och 5 galoppbommar framför, ett räcke med en grind under, och ett räcke med sockerbitar under.

Först fick jag hoppa fram på oxern, vi kom upp i 1,10 m (frambommarna, som var ett kryss var uppe på 130cm på kanterna, så det såg väldigt högt ut haha!) tillslut, och det kändes så jäkla lätt, enkelt.  
Sedan hoppade vi lite banor fram och tillbaka med omhoppningssvängar där alla hinder låg på 1m förutom oxern. Det kändes jättebra, han hoppade så fint och hade verkligen tryck i galoppen, jag kunde bara hänga med. Han tyckte att det var superroligt, och jag med såklart. Sen fick jag inte hoppa mer alls sa Tess för att vi gjorde det så bra, vi fick massa beröm! :):) 

Ååh, vad det är en underbar ponny vi har alltså! Blir så ledsen när jag tänker på hur snart han åker... om 5 veckor. :'( Förlåt att jag tjatar så mycket, haha, men jag tänker på det hela tiden!

Känslan av att bara segla över en stor oxer hur lätt som helst, när allt bara klickar, den slår allt. 



//Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!