måndag 2 april 2012

Utvärdering av tävlingsplats

Tänkte att jag skulle utvärdera lite av Marks ridklubb som tävlingsplats. Jag skiver vad jag tyckte var posetivt och negativt, och så ger jag den ett litet betyg längst ner. ;)

Posetivt:

  • ljust i manegen - det blev fina bilder och det var trevligt att vara där inne p g a ljuset.

  • bra priser i cafét - sånt gillar vi!

Negativt:

  • underlaget - både i manegen och i paddocken var det väldigt djupt, löst, och tungt underlag, vilket var väldigt  jobbigt för Arrow som är van vid Billdals fina underlag.

  • komunikationen mellan funktionärer - när vi ska anmäla oss är det först ingen i sekreteriatet, hon kommer gåendes efter ett tag.. När vi skulle gå banan, så släppte först en tant som stod vid dörren in oss i manegen för att gå banan, typ 4 minuter senare kallar de in nästa ekipage och ger startsignal innan vi hinner ut...? Sedan mellan nästa klass när vi ska gå resten av banan som vi tidigare inte hann klart, säger samma tant att vi inte får komma in, så vi går till skekreteriatet och enligt dom får vi det i alla fall. . Hur förvirrande som helst!

  • ändrade startnummer - det stod att jag skulle starta som nummer 11, men väl inne på framhoppningen fick jag veta att jag plötsligt var nr 8. Inte jättebra eftersom man gärna vill ha sin uträknade framridningstid kvar!


Med tanke på alla små missar som klubben gjort så får de två av fem stjärnor!



//Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!