söndag 1 april 2012

Tävlingsdag!

Herre gud vad jag är trött nu, skönt att äntligen parkera i soffan för resten av kvällen... Tänkte berätta lite om dagen då, hur det gått.

Först så åkte vi och hämtade Matilda i Särö(hon hade haft 17årsfest igår och hade inte fått mycket sömn haha) och sen åkte vi till stallet. Jag, Rebecka, mamma, Matilda och Signe hjälptes åt att fixa i ordning transporten, alla saker och Arrow. Vi åkte till Marks ridklubb då där tävlingen hölls. Jag och Matilda gick lite av banan och anmälde mig, sen lastade vi av och jag red fram. Underlaget var väldigt tungt så jag red bara fram lite lätt för att inte ta ut krafterna på honom, hoppade ett par språng som kändes super, sen i på banan lite tidigare än väntat men jag hade ridit fram så mycket som jag ville.

Underlaget i ridhuset var djupt och tungt, Arrow fick verkligen ta i, i varje sväng, fick nästan hoppa från stillastående någon gång typ. Dock hoppade han fint, med ryggen bra osv. Vi var felfria i grunden, kanske inte världens snyggaste runda men men. Omhoppningen glömde jag nästan bort, Matilda ropade från läktaren och det var väl först då jag verkligen red ordentligt, hahah. Blev liten konstig sväng när jag skulle gå emellan två hinder, eftersom det stog en risbuske i vägen som Arrow tittade på...

Vi fick ett pet i omhoppningen och hamnade utanför placering, men jag låg 2:a ett tag! ;D Är jättenöjd, har haft en sjukt rolig dag med gött sällskap och jag ser fram emot nästa års tävlings-säsong kan man väl säga...

Ska snart anmäla mig till pay and jumpen om två veckor, 90 cm och 1m debut!!

Matilda ska skicka bilderna från idag så fort hon kan, ska lägga upp de bra (och de roligt failade) här sen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!