tisdag 10 april 2012

Massa ridning

Hejsan, förlåt att jag inte har bloggat sen i förrgår men jag har inte kunnat komma åt någon dator och blogger-appen på mobilen funkar inte. 

Igår vart det mycket ridning, som sagt hade vi dressyrkurs och jag fick ha Makita. :) På förmiddagspasset red vi dressyr innanför dressyrsataket. Hon kändes fin, i galoppen fick jag verkligen kämpa för att försöka samla henne men hon sprang på som ett lok haha! Efter lunch red vi dressyrprogram för Jenny en och en och Makita skötte sig utmärkt! Jenny satte rätt höga poäng, inte vad vi hade fått i bohuscupen kanske men  det var för att jämföra med alla andra som var med osv. Däremot drog hon ner mycket när vi hade fått en miss. Det blev mest 7:or och 8:or, en 5:a och ett par 6:or. Efter mycket uträknande visade det sig att vi fick ihop 70%, vilket var sjukt roligt! 

Sen fikade vi lite innan dagen var över, dock inte för mig eftersom jag skulle upp och rida Arrow. Paula kom efter ett tag och följde med till manegen där jag red i ca 40 min, ganska oseriöst för jag var så trött, haha. 

Idag gick jag och mamma upp tidigt och åkte in till stan för klippning, sen hem för lunch och direkt till stallet för att ta in de stackars hästarna siom stod ute i regnet. Jag fixade Arrows saker och hängde lite med Desse och Nadja. Goa tjejer! :)

Sedan hopptränade jag för Tess i billdal, vilket gick rätt bra. Vi hoppade lite banor åt olika håll med tre hinder, två på långsidan och en på diagonalen, först låg hindrena på typ 70 cm. En gång kom vi fel in på ett hinder, jag trodde han skulle hoppa av och hoppade, han la in ett till språng men då skulle han hoppat av 1 dm från hindret så att han fick stanna, och jag gjorde en volt över hindret och landade på andra sidan... Hmm, vad blir det? 6:e gången på 7 och en halv månad.. haha! Lite mer åt slutet hoppade vi banor på ca 1 m so kändes bra, vissa i alla fall. Hoppade bara fel hinder en gång, annars kom jag ihåg alla svåra banor hihi. 

Paula fotade så när jag fått bilderna kan jag lägga upp dem här. 

Se yaaa


//Karin









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!