onsdag 25 april 2012

hihi

Tjoo :)

Idag har jag ridit lektion som vanligt. Eftersom Dakini är halt så fick jag ha Smilla. Det var ett bra tag sen jag red henne, då var hon fortfarande helt kokko i huvudet. Men som Jenny sa, hon har växt i huvudet och jag har ändrat min ridning helt sen dess. Och det märktes, det gick faktiskt riktigt riktigt bra. :D Hade inte alls förväntat mig att hon skulle vara så samarbetsvillig. Visst, i början av framridningen så fick jag ta rätt mycket i henne. Visa henne att jag bestämmer och den biten. Men sedan lossnade hon och efter inte alls lång tid så satt formen i skritten och traven. Galoppen hann jag inte riktigt jobba igenom, den är ganska svår. Smilla var rätt överpigg som vanligt hahah men det var kul. :) Vi "hoppade" en linje på diagonalen där vi skulle reglera galoppsprång. Red på 5, 5, 6, 4 och lyckades sedan korta ihop henne igen och red på 6 sista gången. Vann därmed våran minitävling om vem som kunde få plats med flest galoppsprång. haha

Jag är jättenöjd, har somsagt inte ridit henne på länge men det var superkul. Hon var rätt taggad men skötte sig ändå. :)) Gose Smilla, skulle vilja ha henne en hel omgång snart. Hade inte alls väntat mig att hon skulle vara så mjuk i det övriga arbetet (när vi inte hoppade). :D


Btw, jag lyckades knipa sista platsen i förklassen för bohuscupen omgång 2. Heheh, så nu är alla problem jag hade igårkväll lösta. (y) Minst sagt taggad inför söndag, det ska bli så jäkla kul! :D Känner verkligen att jag och Linus är ett team, detta blir så bra! Startar i förklassen vid nio, så det blir rätt tidigt upp. Men det är det värt. :)


Jahopp, vi hörs väl nån dag. haha, imorron står det dressyrträning på schemat. :) Och juste, vi hade ett låångt US möte om hästens dag (1 maj) idag också. Jag ska ha Arrow på US gymkhana, snacka om att han kommer vara taggad. Hahah, jag är i det bästa laget och vi ska vara tjuvar och de andra poliser. ;p


xx
 Image and video hosting by TinyPic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!