lördag 18 februari 2012

Dagens ridpass

Usch för det h-e-m-s-k-a vädret!

 När jag kom ner till stallet idag tog jag och Jennie in hästarna fast att det var tidigt, de stod och skakade ute i hagen stackarna. Jag och Arrow fick åka med Ida och Disney i lastbilen till Billdal, det var jättekul!
Jag red i ca en timma i manegen, och Arrow var rätt seg. För att få honom kvick för hjälperna gjorde jag övergångar galopp-halt-galopp osv och övade vidare på de enkla bytena, som satt bra. (: 
Ridpasset gick väl helt ok, inte så konstigt att motivationen inte var på topp eftersom han gått dressyr nästan hela veckan. 
När vi kom tillbaka fixade jag i stallet och sen var jag med Emelie, hängde med till billdal när Tess och Cissi skulle hoppa inför imorgon, och kom inte hem förrän nu men det var lika kul det...

Förresten, vad fin headern blev! Tycker att den var söt och gick i lite vintrigare och ljusa färger, fint.




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!