torsdag 23 februari 2012

Tycka olika?

När man har en häst ihop, som jag och Rebecka, så är det ju klart att man inte kan tycka likadant om exakt allting.

Det är många som frågar mig hur vi klarar det, vem bestämmer osv.
 Och jag tycker att vi löser det väldigt bra faktiskt.
Självklart kan vi inte vara sams om allt, just igår hade vi en ganska lång (kort för att vara oss men) diskussion om huruvida täcket ska vara knäppt på det innersta eller det yttersta spännet.
Det är ju ingen big deal, spela roll egentligen liksom? Men vi är båda lika envisa, ger oss inte det första taget när vi båda tycker att vi har rätt. Så våra diskussioner kan bli ganska långa och intressanta, haha! ;)
Vi fick komma fram till att man får knäppa det på det spännet man vill när man tar på täcket, problemet löst och ingen idé att älta det något mer.


Det jag vill ha sagt är väl att det egentligen bara är riktigt bra vänner man kan bli osams med och veta att det löser sig igen direkt. Och att det är bra att inte bara få det på sitt sätt, utan att lära sig kompromissa. 
Ibland får jag min vilja igenom, ibland får Rebecka sin.  Jag tror att det är bra att lära sig att lyssna på andra och inte bara köra på sitt eget race.
Men tro inte att vi alltid bråkar och är osams, ofta tycker vi samma om en sak från början. (:

Men sen, nästa år då. Då ska jag ju troligtvis ha Arrow själv, och får bestämma allt själv. Det kommer nog bli konstigt för mig, frågan är om det blir lättare eller svårare? Det kommer säkert bli toppen, men samtidigt kommer jag att sakna våra diskussioner. 

best friends ♥  



 

1 kommentar:

Skriv här!