tisdag 14 februari 2012

Träning från marken

Det har varit full rulle hela dagen fram tills nu. Kom precis hem och nu sitter jag inne efter att ha varit utelåst i 1,5 timma i kylan - härligt.
I alla fall,  I morse åkte jag, Rebecka och Josefin till stallet och hjälpte till på en clear round på klubben, hjärthoppet. Det flöt på bra, ponnyerna var snälla och alla höll sig kvar. Efter det blev det korv måbröd och saft och fikal. (: (bara bröd för mig då)Sen åkte jag och Becka upp till Arrow och fixade hos honom. När vi hade borstat tog vi med honom, ett dressyrspö och en påse pellets till paddocken. Vi släppte Arrow lös och lekte Tobbe Larson... Nej men vi lärde honom kommandon för: ut på spåret och galoppera/trava och inkallning. Vi övade också på att få honom att följa efter oss, och han var jätteduktig! Arrow är ju en väldigt lättlärd häst och förstod snabbt vad det var vi försökte säga, kul! :D
Efter ca en halvtimma tog godiset slut och då tränsade jag och hoppade upp och red lite. Dock kändes han lite förvirrad och trött, inte så konstigt så mycket som han behövt tänka och springa i snön. Så jag skrittade av honom ganska länge på långa tyglar bara och sen släppte jag honom i hagen.
Medans jag väntade på att det skulle bli så pass sent att jag skulle kunna ta in hästarna, gick jag vill Ica som inte ligger så långt, och köpte två glassar. (för otroliga 20 kr! ;)) sen tog jag in hästarna och Comtesse var stollig som vanligt men annars gick det bra. (:


Har ni hittat på något roligt idag?

//Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!