onsdag 15 februari 2012

Händelserik dag.. ;d

Idag så åkte jag och Karin till stallet vid 9-tiden. Hämtade våra grejer hos Arrow och cyklade på isen till Billdal. Där hjälpte vi till med de sista sysslorna i stallet, mocka och smörja. ;)

Efter lunch så red vi ett dressyrpass för Jenny, jag hade Linus då. Han är lite stark och så i galoppen, man får jobba med att hålla ihop honom och inte låta honom bli för lång i formen och springa för snabbt. Men förutom det så är han underbar, helt seriöst en av de bästa hästar jag ridit. Han va hur fin som helst typ, för att va första gången. Stadig i formen, reglerbar och man fick en himla bra känsla. Hade Jennys grymma dressyrsadel oxå. hihi ^^ Jag bestämde typ efter fem minuter att jag vill ha honom på Bohuscupen. Så det blir alltså Linus, en riktig pärla som är urmysig att pyssla med. :)♥
Ledsen att jag inte fixade en bild till er, men det kommer nån gång. ;) Han är ca drygt 160 i manken tror jag, rätt biff (haha) nejmen rätt mkt halsmuskler och så, chokladbrun och stjärn. Och en söt lång pannlugg som går ner mellan ögonen. :3

Vi gjorde ingen särskild övning utan red mest på volten och jobbade hästarna i alla gångarter och så. ;)

Jag, Karin och Hannah cyklade upp till Arrow efteråt och mockade och tog in hästarna. Comtesse var galen och hoppade över kablarna som ligger vid hagarna, jag fick försvara mig med ett vass-strå så hon inte sprang ner mig. xD

Vid fyra hade vi hästkunskap, vi har har foder just nu. Sen red vi lektion, vi va bara fem stycken idag. :)
Jag red den gamla favoriten Dunder, han blev jättefin och avslappnad på slutet och ganska rund och stadig i formen. Vi red en övning med skänkelvikningar och det gick över förväntan, han flyttade fint och blev inte så spänd som han kan bli. Så jag är jättenöjd med båda ridpassen idag!! =D

Alla ridskolans hästar har fått nya stigbyglar oxå, asgrymt!



Imorgon ska jag dressyrträna vid ett och ev. rida igen på em/kvällen. :) Hörs nån gång! ^^

1 kommentar:

Skriv här!