måndag 13 februari 2012

Lång dag

Idag när jag kom till stallet skulle Emelie & Pippi med Lollo & PH skritta ut så jag skyndade mig och gjorde i ordning Arrow och gick med. Vi skrittade fyra varv runt galoppslingan, det var jättemysigt. (och Arrow skötte sig utmärkt haha), det enda som var lite konstigt var att det kom två gubbar i en skåpbil som körde upp på ridvägen och gick ut och sprayade röd färg på massa träd, och sen backade ut till vägen igen, jättekonstigt...?
Hur som helst, sen när de andra gick hem så gick jag och Arrow in i manegen och vi var ensamma där, jippi. red i ca en timma, på hacket, och han var jättefin. Jag jobbade mycket tempoväxlingar, halter från skritt, trav och galopp, skänkelvikningar och "enkla byten" eller vad det heter när man galopperar och saktar av till skritt i några steg och sen fattar den andra galoppen. Det satt klockrent, vilket jag verkligen inte hade förväntat mig då jag aldrig testat det på honom förut. Så det var roligt, Arrow kändes väldigt lydig och lyhörd. Bra dag alltså. Han var så himla söt sen när jag mockade och följde efter mig som en hund, gose. ♥

Fixade och sånt i stallet och städade i ordning bland våra schabrak - det behövdes! Putsade båda tränsen + martingalen noga och städade lite grann i sadelkammaren och i vårt skåp.

Väldigt mysig dag, gött sällskap och go ponny! ♥♥



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!