tisdag 14 februari 2012

Tjenare!


Idag så har jag hjälp till på klubbhoppning, tränat lydnad med Arrow och varit ledaraspirant. Ni kan läsa i Karins inlägg om lydnadsträningen. ;) När jag varit hos Arrow en stund så gick jag till Billdal, mockade och hade planeringsmöte med Klara, Emelie och Gabbi. Det är nämligen två hästkunskapsgrupper samtidigt på tisdagar som vi har. Så vi delar upp oss och turas om, vi planerade även vad de ska göra osv. Kul! Sedan hade jag och Emelie Sofias 1:a, de var bara 3(!) st idag så det blev lite repetition på rykt och på/av med täcken. :) Sedan hade jag, Emelie och Gabbi nybörjarna. Vi började med en genomgång av täcke på/av, borstning samt sadling och tränsning. Det gick bra och jag känner mig mer och mer bekväm med att ha teorigrupper "själv". Det är jätteroligt verkligen!

När vi var klara så tog jag och Josefin bussen hem och nu sitter jag här. ^^

Imorgon så ska vi ha dressyrträning med dressyrsatsningsgänget (långt ord :d) jag ska prova Linus och sedan får jag välja om jag vill tävla antingen Linus eller Bollen på bohuscupen. Linus är en ganska ny häst på ridskolan och går inte så mkt, men Jenny sa att han var väldigt bra iaf. Så det ska bli spännande att prova honom! :D

På eftermiddagen imorgon har jag vanlig ridlektion, Jenny skulle kolla hur det blir med häst om jag väljer att tävla Linus men det viktigaste är iaf att vi rider våra "tävlingshästar" på dressyrträningen. Så det blir nog Bollen på lektionen. ;)


Tin-Tin, den minsta och farligaste ponnyn på Billdal. xd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!