tisdag 21 februari 2012

Förvänd galopp

Idag har varit en toppendag! Först skön skoldag med bara roliga och flummiga lektioner, sen till stallet och ta in hästarna, jag tog Comtesse och det gick bra för en gångs skull(har fått in tekniken nu + att hon var snäll att ta in), sen fixade jag i ordning Arrow och skrittade med Rebecka som skulle till Billdal.

Arrow var jättesnäll och bråkade inte något, även om vi skulle till manegen och han insåg det, haha. Fast han har faktisk blivit lydigare nu i allmänhet.
Red i ca 40 min i manegen tillsammans med Ebba och Gajos. Det blev ett ganska flummigt pass men Arrow var jätteduktig. ♥ älskar den ponnyn såhääär mycket!!


Hur som helst så jobbade vi förvänd galopp som Rebecka, Ebba och Lollo gjorde i torsdags. Men jag var ju med och kollade så jag kunde övningen. Det gick super! Fattade rätt galopp varje gång, även  ögervarvet oc på rakspår. Kunde fortsätta ett helt varv med hörnpasseringar och allt, och kunde ställa innåt osv. Provade också ett oment som ingår i nåt LA - eller MSV-program(wow det lät fett coolt haha) - när man galopperar tre serpentiner över hela banan, i samma galopp så det blir förvänd galopp i den mittersta volten.

 Inte så konstigt egentligen att det gick bra för vi har ju kommit i svängar många gånger i fel galopp mot hinder har vi hoppat. ^^  Nej men jag är helnöjd med ridpasset för en gångs skull!

Sen skrittade jag hem med Arrow och pysslade i ordning i stallet, smörjde(har hållit löftet om att smörja efter varje ridpass ända sen jag slöt det med Emelie), skrev riddagbok, fyllde hö, mockade osv.

Sen cyklade jag till Billdal och hade träff med dressyrsatsningen. Vi pratade om mål, förväntningar, bohuscupen och lite allmänt i tävingsväg. Det var roligt, och Hedvig var duktig och hade bakat. :D  Btw så ska vi dressyrsatsningen skapa en blogg, länkar den här sen när den finns...

Nu måste jag sova (vara inne på fb) så godnatt!

en favorit i repris  





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!