torsdag 16 februari 2012

Tävlingar 2012

Har tänkt som om det inte blir så mycket tävlingar nu i vår för mig men faktiskt så blir det ju en hel del.
Än så länge har jag anmält mig till en tävling med Arrow, på kungsbacka ridklubb. Hoppning då, är bara anmäld till en klass, 90 cm A:0/A:0. Nervös redan nu, haha. Ser verkligen fram emot det. Sen blir det kanske en till tävling med Arrow utanför klubben?
Två Pay and Jumper på Billdal tänker jag vara med på om inte Rebecka vill hoppa honom...
Sen ska jag tävla Makita i bohuscuper dressyr. Det ska bli sjukt roligt, är väldigt taggad! Det är två omgångar + final om vi går vidare, fast det är ganska liten chans att vi kommer dit.
Ska ju sen vara med på ponnyhoppningen då antar jag eftersom vi inte är så många ponnyryttare, omgång 2 + ev final bara. Har troligtvis Silvia då tyckte Sofia. (:
Och sen blir det ju lite klubbtävingar här och där, KM dressyr osv.

Blir det som jag vill och jag tar hem Arrow till hösten så kommer vi satsa på att träna en hel del samt försöka tävla så mycket vi känner. Då kommer vi ha vuxit ihop lite mer, lärt känna och lärt oss luta på varrandra. Ser fram emot det i så fall. :D




Så, jag tror att det blir alldeles lagom mycket tävling i år, inte så mycket att det blir stressande men samtidigt inte för lite så att jag känner att jag inte får göra det jag vill. Tävla är ju så roligt!


Ska ni tävla något i år? På egen häst, lektionshäst eller inte alls? (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!