söndag 12 februari 2012

Skvallerbloggar - åskiktsinlägg

Tur att jag kan tillföra med lite häst-inägg, haha. Men Rebecka behöver inte starta en egen blogg, hon får skriva hur mycket hon vill om Justin Bieber, typ i alla fall. Hennes besatthet kommer gå över med tiden, hahhah.

I alla fall, till ämnet jag tänkte skriva om; skvallerbloggar.

Jag tycker att det är underhållande att läsa 'bra' skvallerbloggar, vi tar ponnysanning som exempel eftersom det är sveriges största. Den är bra tycker jag, för det är bra uppdatering och man får nytt skvaller varje dag.

 Vi gillar skvaller och det har man gjort i alla generationer. Det är ett vinnande koncept att ha en skvallerblogg egentligen, för man får in tips av folk som vill bli länkade. Så man publicerar tipsen man får, bloggen blir bättre och man får fler läsare. Då vill folk bli länkade ännu mer, och fler skickar in tips till bloggen som växer ännu mer osv osv.

Men, det som är så dumt med alla dessa skvallerbloggarna är att de till stor del bygger på texter och bilder om/på människor som säkert inte alls vill bli förknippade med det tipsarna 'avslöjar'. För att en skvallerblogg ska vara intressant måste det ju vara saftigt skvaller som lätt blir elakt mot personen som det skrivs om öppet på internet. Elaka, anonyma skvallerbloggar är inte okej någonstans!
De elaka bloggarna blir oftast borttagna, som garngsterponnyn och ryttarmosaren, fast det är ju bara bra.

Åter till ponnysanning. Tycker att det är bra att de är "snällare" och inte skriver elaka saker på sin blogg, men att de bloggar på horsespot tycker jag faktiskt inte är helt.. rättvist. De får mycket pengar därför att folk skickar in tips till dem. Hör de verkligen hemma bland duktiga dressyrmupparna.se, gennes.se och carlssonpataket.se m fl? Det tycker jag inte faktiskt, visst att de lägger ner mycket tid osv men det finns så många bloggar som är stora utan att ha kommit dit av inskickade tips.

Min åsikt är alltså att jag tycker att skvallerbloggar är bra, okej. Men man är ingen duktig hästbloggare för man lever på andras tips.


Vad tycker ni om skvallerbloggar - bra eller dåliga?







1 kommentar:

Skriv här!