onsdag 29 februari 2012

Dagens (två) ridpass

Idag hade vi volleybollturnering i skolan så jag fick sluta tidigare - kom ner till stallet halv två, och hann rida ut i det underbara vädret på Arrow.

Vi var ute i ca en timma, red en ny runda. Ner för grusvägen, och istället för att svänga höger som vanligt svängde jag vänster och red igenom villa-området. Arrow skötte sig utmärkt, till och med när en tant stod och tvättade bilen precis brevid. Dock bajsade han framför två hus, haha. Så de ägarna blir nog inte så jätteglada...
Sen red jag tillbaka mot stallet, kunde trava och galoppera på sandvägen, myys! Sen red jag genom parken, ett varv på slingan och hem. Arrow var pigg men när vi skulle över bron så dummade han sig. Men det var ändå en mysig tur!

Efter att vi hade fixat i stallet gav vi oss av till Billdal, hade hästkunskap där vi fick tänka till ordentligt för vi jobbade med foder och TS-halter och sånt. Matte - inte min grej. Blev lite förvirrad i hjärnan där för sen när vi hade lekjtionen och skulle hoppa fattade jag inte banan förrän på tredje försöket...  -.-

Det gick ok när jag väl fattade i alla fall, haha. Här är övningen vi red idag:




haha inte så konstigt att jag blev förvirrad eller vad säger ni?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!