lördag 10 mars 2012

Dagens ridpass

Det var så härligt väder idag så jag skrittade ut på den nya ridvägen som byggts som uppvärmning, sen vände jag där den tog slut och gick hem förbi fotbollsplanerna. Sen red jag i manegen i kanske 45 min, värmde upp på bla en åttvolt i trav och sedan gick jag över till galopp i lätt sits med längre steg på långsidan och sen kort galopp - halt - kort galopp på kortsidan, sen lång galopp igen osv.

Hade lagt ut bommar på långsidan med 17 m emellan, det blev 6 galoppsprång för oss när vi galopperade normalt så utifrån det jobbade jag med att korta och länga steget, gjorde ungefär varrannan gång med så många galoppsprång emellan och varrannan gång så få emellan som möjligt. Vi kunde gå från 4 språng till 8, om jag nu räknade rätt. Det är bra träning för imorgon tänkte jag, kunna reglerna galoppen. :)

Som avskrittning gick jag och Arroww en promenad och chillade på livet, sen vårdade jag hans svans i stallet innan han fick gå ut med bara sitt lila fina täcke. :) Han är så söt i det tycket jag hihi





1 kommentar:

Skriv här!