måndag 26 mars 2012

Hoppträning för Tess

Idag hopptränade jag då för Tess, orkar inte skriva värsta novellen (det orkar säkert ingen läsa endå) men lite kan jag sammanfatta det hela.

Började med att jogga fram lite självständigt, sen jobbade jag lite på en liten fyrkant att länga och korta steget. Jag längde och kortade steget så mycket jag kunde, men det var inte nog för Tess hahah.. Sedan hoppade jag ett litet hinder på kanske 60 cm på en volt, skulle lägga till spöt bakom skänkeln i landningen och då blev det en väldans fart på Arrow kan jag säga! Värsta rallyponnyn, Tess fick ta spöt efter ett tag (inte för att jag piskade honom för mycket såklart utan för att det inte behövdes längre)

Efter en stund så satte hon ihop ett räcke med 4 galoppbommar framför, eftersom jag hade bett om att få jobba med en övning för att hitta avstånden lättare. Fick komma och rulla över det sen resten av passet, först väldigt lgt och så småningom tog hon bort bom efter bom samt höjde så tillslut var det ett hinder på ca 1m utan bommar framför som vi kom in helt perfekt på. De sista sprången blev helt u-n-d-e-r-b-a-r-a, den känslan ska jag leta efter varje gång vi hoppar alltså, så himla härligt!

Travade av honom sen, och Arrow droppade av svett efteråt haha..

Tyckte att det var störtkul och väldigt givande att träna för Tess, hon är ju grymt duktig verkligen. Och tuff, men det behövs för att jag ska vara tuff mot Arrow som jag måste vara. ;)

bild från när jag tränade för Carina... Tess mamma




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!