tisdag 20 mars 2012

Lovely day ^^

Idag har jag varit på jättebra humör hela dagen, livet leker. :))

Var ledaraspirant idag och jag red söta Dakini och visade galoppfattningar och framdelsvändningar för Klaras grupp 2. Klara sa att hon trodde att jag skulle gilla Dakini, det gjorde jag verkligen. Superfin häst som hör till de lite grönare hästarna som inte går så mycket lektioner. Man måste rida mjukt, balanserat och vara stadig i sitsen, då är hon hur fin som helst. Det kändes superbra, hon kunde tydligen kicka lite i fattningarna om man inte riktigt hade henne rak och i balans då hon växlar galopp bak. Men Klara sa att jag skulle tänka lite in med bakdelen och jag fick bara fina och mjuka fattningar. Efteråt hade Klara lite extra tid så hon hjälpte mig lite mer och vi testade lite byten. :) Hon sa att det såg jättefint ut och det kändes bra också. Jag är glad att jag fick chansen att rida lilla Dakini. :) ♥

Sen smörjde jag hennes grejer, sopade manegestallet och cyklade upp till Arrow, bytte om och åkte hem. :)

Ha de!



 Image and video hosting by TinyPic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!