onsdag 28 mars 2012

Dakini ♥

Tjosan. :D


Idag hade jag Dakini på lektionen för Linus hade gått omkull igår, låter värre än vad det är. Han var lite svullen på knäet så ska bara skritta resten av veckan, ta det lite lugnt bara så svullnaden försvinner. Absolut inget allvarligt och jag ska få skritta honom. :')) ♥

Vi hade dressyr idag istället för markarbete för Jenny var sjuk och vi hade Helena istället. Det var liksom lättare att smsa en dressyrövning än en markarbetesövning. Inget mig emot med lite extradressyr. ^^ Vi tränade på enkla byten och galoppfattningar. det är just det Dakini har lite svårare för. Hon är ganska grön och går inte alls mkt lektion. Man måste tänka lite in med bakdelen i fattningarna för hon är lite vinglig och slår om bak ibland om bakdelen sladdar ut. Hon kan även sparka bakut i fattningarna men det hände bara en gång. ;d Vi gjorde enkla byten på meddellinjen, tyckte det gick väldigt bra för att hon kan vara så vinglig och så. De flesta fattningarna blev mjuka och inte så att hon typ kastar sig/hoppar framåt. Det är en väldigt mjuk och fin häst, superrolig att rida och jag gillar lite yngre hästar. =D

Hon är dessutom väldigt söt, brun med arablinjer och rådjursögon. ^^

Random bild på Arrow, hade inga andra på datorn. ;) ♥


Imorron ska jag dressyrträna på Arrow, hinner tyvärr inte skritta ut på Linus men det får bli fredag, lördag och söndag. :))

Image and video hosting by TinyPic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!