onsdag 21 mars 2012

mys + galoppombyten

Idag har vart världens mest chill skoldag, först hade vi gympa, simning. Vi simmade lite först och sen fick vi bada och ha skoj resten... På engelskan, som var den enda andra lektionen, skulle vi två och två göra en dialog, där en skulle vara arg förälder och den andra arg tonåring. De skulle diskutera om varför tonåringen var sen att komma hem, men det urartade till nån slags tävling om vem som kunde proppa in flest svordomar i en och samma mening... haha! ;d

När jag kom till stallet fixade jag i stallet och borstade Arrow, sen gick vi på en promenad och mötte upp Matilda som hängde med tillbaka till stallet och fick gosa lite med Arrow.
Sen åkte hon hem, och jag och Rebecka till Billdal.

På hästkunskapen gick vi igenom hur man gör ett galoppombyte/lär en häst galoppombyte. (taggad som jag blev såg jag till att vi ska göra det på träningen imon, Arrow kan ju inte det. Eller jag kan inte få honom att byta i alla fall, höhöh)
Sen prövade vi på det på ridlektionen, jag hade Mackan och det gick helt ok. Stundtals vart hon jättefin, galoppen är fortfarande kämpig och fysiskt ansträngande för mig, piloten, men det var skoj att testa på galoppombyten som hon gjorde bra. Har bara provat galoppombyten på Arrow en gång och då red jag över en bom och sparkade på lite, typ. Jag hade ingen aning om hur man gjorde, och han bytte inte som man kanske kan förstå. ^^

Nu har jag skrivit en ny lapp för US's påskaktivitet, och hört med Tess om lite privatlektioner i hoppning som jag ska ta för henne. Det ser ut som om det blir av första gången nu på måndag kanske.. :))




2 kommentarer:

  1. BLOGGTÄVLING OM VITA RIDBYXOR!
    http://kajsaochtuva.blogg.se/2012/march/tavling-om-vita-ridbyxor.html

    BLOGGTÄVLING OM PRESENTKORT PÅ RUNNS.SE ELLER ERIKASGARDEROB!
    http://kajsaochtuva.blogg.se/2012/march/tavla-om-ett-presentkort-pa-erikasgarderobse.html


    BLOGGTÄVLING OM VALFRITT IPHONESKAL!

    http://kajsaochtuva.blogg.se/2012/march/tavla-om-valfritt-iphoneskal.html

    SvaraRadera
  2. Jag brukar göra lite byten med Abra ibland:) det är ju inte värsta grand Prix bytena men det brukar gå rätt okej:)<3
    Kram

    SvaraRadera

Skriv här!