söndag 11 mars 2012

Händelserik dag

Åh herre gud, vet inte vart jag ska börja... Vi tar det från början.. I morse åkte jag, mamma och lillasystern till Billdal för att hämta transporten, men det saknades en slang som skulle gå mellan transporten och bilen. Det blev lite panik och jag trodde att vi inte skulle komma iväg ens. Vi kunde som tur väcka Sofia och hämta hennes nyckel. Hon fick en blomma sen, som tack för hjälpen haha..
Så när mamma och Signe hade hämtat transporten och kört den till stallet så skulle de backa in den på gården och det slutade med att de fick putta den med händerna... Arrow var i alla fall relativt ren när jag hämtade honom i hagen, bajsade 5 gånger i gången men var jättesnäll att lasta på i alla fall.

I Särö hämtade vi upp Matilda som kom springandes hahah. Sen åkte vi då till Kungsbacka, vi kom perfekt till att vi hann gå och anmäla och gå banan mellan b-och c-ponnyklassen. Vi analyserade banan in i minsta detalj, och det var en bra bana.
Sen lastade vi ur, jag red fram i den första manegen, Arrow kändes fin. :)
När vi sedan hade kommit in i den andra manegen och jag började hoppa fram på lilla hindret så plötsligt lossnade stiglädret, gick av, gick sönder! De tittade konstigt på mig på framhoppningen när jag hoppade runt utan stigläder, men värma upp måste man ju! Matilda fick springa iväg och hitta ett nytt och Henrik (... Barry, från ponnyakuten ;)) var snäll och lånade ut sitt stigläder till mig. Så jag hann hoppa ett par språng innan jag skulle in till den tredje manegen, själva banan.

Det kändes jättebra, kom ihåg att hälsa på domaren, satte upp en bra galopp och kom mot första hindret. Det blev ett sånt där stort failat språng, men jag ramlade inte av och jag kommer ihåg att jag tänkte "yes, nu kunde jag hålla mig kvar, det här kommer gå bra!" Andra och tredje hindrena blev bra, hade bra flyt i galoppen. Galoppen inför 4:an kändes bra så jag vet inte varför han stannade men det var väl lite mellan två galoppsprång. Han vägrade och jag hoppade hindret kan man säga helt enkelt.. haha  Så jag flög, och landade på marken utan att slå mig men jäkligt irriterad fick jag leda ut Arrow från banan. Inte första gången det händer.. 

Jag fick hoppa upp utanför och de var snälla och lät mig hoppa två språng inne på framhoppningen så jag i alla fall fick ett okej avslut. Sen travade jag av honom och sen gick vi och gav tillbaka stiglädret haha. Sen fick Arrow lite havre och vatten och så lastade vi på och åkte hem.

Det  var en väldigt rolig tävlingsdag trots alla små och stora motgångar, Arrow är världens i särklass bästa ponny och alla var glada och positiva och stöttade mig. ♥ 
Jag är så JÄKLA taggad inför på söndag, då blir det Pay n Jump och jag ska banne mej vara felfri då!! tagga tagga tagga!!

Resten av dagen spenderades med Rebeckis i Billdal, GRATTIS bestis! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här!